Opel Naftové Motory

OPEL NAFTOVÉ MOTORY.

Zábava. Skvělé úspory.

 

Vyberte si model Opel s naftovým motorem, pokud chcete:

  • Nízkou spotřebu, především pří jízdách mimo město
  • Nízké emise CO2 porovnatelné s hybridními motory
  • Vysokou odolnost motoru umožňující intenzivní používání
  • Vysoký točivý moment: oceníte především při převozu nákladu
  • Srovnatelné náklady na provoz jako mají ostatní typy pohonu

MÝTY O DIESELOVÝCH MOTORECH:

1. EMISE

MÝTY

Naftové motory vypouští mnohem více škodlivin.

FAKTA

Moderní naftové motory mají nižší dopad na životní prostředí než jiné spalovací motory (viz další strana pro více informací o našich efektivních a ekologických řešeních).  Odsířené palivo v porovnání s benzínem obsahuje zanedbatelné množství sloučenin síry. Emise oxidů uhlíku jsou téměř na stejné úrovni jako u hybridních pohonů.

2. ZÁKAZ VJEZDU

MÝTY

Naftové motory jsou zakázané ve většině evropských měst.

FAKTA

Zákazy existují, ale pouze v několika evropských městech (Stuttgart, Berlin, Madrid a Barcelona a to jen pouze pro starší vozy, které nesplňují nové emisní normy – tedy minimálně Euro 5. Nové vozy Opel splňují striktní normy Euro 6.2 d-temp a také normy Euro 6.3.

3. HLUK

MÝTY

Naftové motory produkují více hluku a vibrací.

FAKTA

Sekvenční přímé vstřikování paliva (probíhá v několika krocích) a variabilní spalovací komory značně snižují zrychlení nárůstu tlaku, což přispívá k jejich tichému chodu. Dvouhmotový setrvačník, vyvažovací hřídele a nové typy uchycení motorů dále snižují hluk a vibrace.

4. NESPOLEHLIVOST VSTŘIKOVACÍCH MOTORY

MÝTY

Vstřikovací motory jsou drahé a nespolehlivé.

FAKTA

Žádná technologie není 100% spolehlivá. Za normálních okolností jsou moderní spalovací motory dlouhověké, především při používání kvalitních paliv. Hybridní motory jsou vybaveny dalšími systémy, které se také mohou porouchat – nad rámec spalovacího motoru, který také mají.

5. NESPOLEHLIVOST TURBODMYCHADEL

MÝTY

Turbodmychadla jsou nespolehlivá a mají nízkou odolnost.

FAKTA

V dnešní době se turbodmychadla mohou porouchat především při špatné údržbě a nesprávném používání. U benzínových motorů navíc pracuje turbodmychadlo v těžších podmínkách – vyšších teplotách a rychlostech.

6. DPF A SETRVAČNÍK

MÝTY

DPF a setrvačník jsou drahé na výměnu.

FAKTA

Elektronicky řízené pohonné ústrojí je vystaveno menšímu namáhání. Současné dvouhmotové setrvačníky jsou vyrobeny z vysoce kvalitních materiálů. V zásadě se tak již s tímto problémem nesetkáváme. Kromě toho moderní filtry pevných částic vyžadují údržbu pouze v automobilech s velmi vysokým nájezdem a dokonce i pak mohou být vyčištěny a opakovaně zregenerovány u odborníků.

7. VÁHA A DYNAMIKA

MÝTY

Nízká dynamika a vysoká hmotnost.

FAKTA

Výkon naftových motorů je vyšší než u benzínových a je srovnatelný s hybridy. Údaje o točivém momentu jsou toho nejlepším důkazem. I naložené auto s naftovým motorem umí plynulé rozjezdy a nízké otáčky motoru. Je pravdou, že naftový motor má vyšší hmotnost než benzínový, ale stále nižší než hybridní pohon.

8. SPOTŘEBA

MÝTY

Reálná spotřeba paliva je stejná jako pro ostatní typy motorů.

FAKTA

Průměrný naftový vůz mí o 15-20% nižší spotřebu paliva než vůz benzínový. Těžší vozidla pak tento rozdíl ještě navyšují. V porovnání dynamiky ztrácí hybridní pohony své výhody, protože jejich spalovací motor musí neustále pracovat při vyšším zatížení. V tomto případě se tedy doporučuje hybridní vozidlo typu PHEV (plug-in hybrid electric vehicle), které je o něco efektivnější, jelikož jej lze dobíjet z externího zdroje.

9. HYBRIDY

MÝTY

Naftové motory jsou horší než hybridy.

FAKTA

Hybridní vozidlo není omezováno jen prostorem, ale jeho vyšší hmotnost ovlivňuje i dynamiku. Elektrický pohon je dostupný pouze pro krátké vzdálenosti a v nižších rychlostech. Pro delší cesty se musí spalovací motor vypořádat s vyšší hmotnosti. Výsledkem je značný dopad na spotřebu paliva, akceleraci a emise CO2.

10. DÉLE SE ZAHŘÍVAJÍ

MÝTY

Naftové motory se déle zahřívají.

FAKTA

Moderní naftové motory jsou vybaveny aktivním managementem systému chlazení a zahřívají se stejně rychle jako motory benzínové.

PROČ JSOU NAFOTÉV MOTORY TAK ČISTÉ?

 

 

Zeptejte se svého prodejce na aktuální nabídku vozů s naftovými motory Opel, které vynikají nízkými emisemi.