Skip To Content
Rodina e-vozidel

Rodina e-vozidel

Elektromobilů je široké spektrum - od těch, kterým elektřina jen částečně pomáhá k pohybu až po 100% elektromobily, poháněné výlučně elektřinou:

Mild Hybrid (mHEV)

Mild Hybridy pohání spalovací motor, který je podporován malým elektromotorem o výkonu do 20 kW, který získává energii z rekuperačního systémem pracujícího s napětím 48 V. Elektromotor pouze podporuje hlavní spalovací motor především při rozjezdech a v nízkých rychlostech, což snižuje spotřebu paliva spalovacího motoru. Mild Hybridy tedy nejsou schopny jezdit čistě jen an elektřinu.

Plný Hybrid (sHEV)

Plně hybridní vozy jsou poháněny spalovacím motorem a bateriemi napájenými elektromotorem. Primárně se pohon stará spalovací motor, ale v nízkých rychlostech (do 50 km/h) a na krátké vzdálenosti (cca 3 km) dokáže vůz jezdit čistě na elektřinu. Elektřinu pro pohon elektromotoru vyrábí spalovací agregát.

Plug-in Hybrid (PHEV)

Plug-in Hybrid (PHEV) pracuje podobně, jako plný hybrid, ale čistě na elektřinu dokáže jezdit rychlostmi až 130 km/h a zvládne elektrický dojezd až cca 40 km. Zásadním rysem PHEV hybridu je možnost dobíjet trakční baterie z externího zdroje - z domovní sítě či veřejných nabíječek. Baterie ale dokáže v případě potřeby dobíjet i spalovací motor vozu.

Elektromobily s prodlužovačem dojezdu (E-REV)

E-REV elektromobil si s sebou veze i malý spalovací motor, který je ale určený výhradně pro dobíjení baterií. Na rozdíl od PHEV hybridu nedokáže spalovací motor vozidlo sám pohánět.

Bateriemi poháněný elektromobil (BEV)

BEV elektromobil je poháněný pouze elektřinou z baterií, která roztáčí trakční elektromotor. K pohonu tedy není třeba žádného fosilního paliva. Baterie se dobíjejí z externích zdrojů (domácí síť, veřejné rychlonabíječky…). BEV elektromobil tedy přináší 100% bezemisí přepravu.

Elektromobily s palivovými články (FCEV)

FCEV elektromobil je poháněn elektromotorem, na rozdíl od BEV elektromobilu se však potřebná elektřina vyrábí ve vodíkových palivových článcích. Ty dokážou generovat elektřinu reakcí vodíku a vzdušného kyslíku. FCEV elektromobil je tedy stejně jako BEV elektromobil 100% bezemisním vozidlem.

Opel v současné době nabízí 4 čistě elektrické vozy (Corsa-e, Mokka-e, Vivaro-e a Zafira-e Life) a jeden plug-in hybrid (Grandland X Hybrid). Pojďme se na ně podívat:

Vozy poháněné bateriemi mají:
  • Baterie a elektromotor
  • Baterie se dobíjejí kabelem z dobíjecí stanice (veřejné/soukromé).
  • Během jízdy se baterie dobíjejí také rekuperací - při brzdění se generuje elektřina.
  • Průměrný dojezd závisí na vozidle, jízdním stylu, vnějších podmínkách a stavu baterie. Některé vozy ujedou více než 300 km (podle normy WLTP) - například Corsa-e.
  • Elektromobil je 100% bezemisním vozidlem.
 


Objevte elektromobil Corsa-e

Plug-in hybridy mají:
  • Elektromotor, baterii a spalovací motor. Například Plug-In hybridní Grandland X má pod kapotou benzinový čtyřválec 1.6 Turbo 200 k2.
  • Baterie se dobíjí kabelem z dobíjecí stanice (veřejné/soukromé) nebo spalovacím motorem
  • Během jízdy se baterie dobíjí také rekuperací. Při brzdění motorem nebo při sešlápnutí brzdového pedálu se generuje elektrický proud, který dobíjí baterie. 
  • Průměrný dojezd závisí na vozidle, jízdním stylu, vnějším podmínkám a stavu baterie. Některé vozy ujedou až 40 km dle normy WLTP. Dojezd vozu Grandland X Hybrid je až 59 km (WLTP) 
  • 100% žádné emise při jízdě na elektřinu. Emise CO2 v hybridním režimu pro Grandland X Hybrid jsou 32 g/km (WLTP)2 
 


Objevte Plug-In Hybrid Grandland X Hybrid