Rodina e-vozidel

Rodina e-vozidel.

Elektromobily pokrývají široké spektrum - od těch, které jsou poháněné mechanicky po 100% elektrické vozy:

Mild Hybrid (mHEV).

Mild hybridy pohání spalovací motor, který je vylepšen o elektromotor o výkonu menším než 20 kW - například rekuperačním systémem 48 V. Podporuje spalovací motor v oblasti snížení spotřeby paliva a poskytuje točivý moment v nižších rychlostech. Mild hybridy tedy nemají 100% elektrický pohon.

Plně hybridní (sHEV).

Vozidlo se spalovacím motorem a bateriemi poháněným elektromotorem. O hlavní pohon se stará spalovací motor, ale v nízkých rychlostech (do 50 km/h) a na krátké vzdálenosti (cca 3 km) může jezdit čistě na elektřinu. Elektřinu pro elektromotor vyrábí spalovací jednotka.

Plug-in Hybrid (PHEV).

Funguje na stejném principu jako plně hybridní vozy, ale na elektřinu dokáže jezdit až do 130 km/h a dojezd zvládne až do 40 km. Spalovací motor dobíjí baterie, pokud v nich klesne energie. Baterii lze dobíjet také z externího zdroje.

Vozy s prodlouženým dojezdem (E-REV).

Elektromobil, který obsahuje i malý spalovací motor, který je vak určený jen a pouze pro dobíjení baterií. Na rozdíl od Plug-in Hybridu nezvládne spalovací motor vozidlo sám pohánět.

Bateriemi poháněný elektromobil (BEV).

Pohání jej pouze baterie, žádné fosilní palivo není potřeba. Baterie se dobíjí externím zdrojem. Je 100% bez emisí.

Elektromobily s palivovými články (FCEV).

FCEV je poháněné jen elektromotorem, na rozdíl od BECV je však elektřina vyráběna vodíkovými články namísto baterií. Vodíkové články vytváří elektřinu z vodíku a kyslíku. Jako BEV je FCEV 100% bez emisí.

Opel v současné době nabízí 2 vozy, které pohání baterie (Corsa-e, Ampera-e) a jeden Plug-In Hybrid (Grandland X Hybrid4). Pojďme se na ně podívat:

Vozy poháněné bateriemi mají:
  • Elektromotor a baterii
  • Baterie se dobíjí kabelem z dobíjecí stanice (veřejné/soukromé)
  • Během jízdy se baterie dobíjí také rekuperací: například brzdění se převádí na elektřinu - sešlápnutím brzdového pedálu nebo při brzdění motorem
  • Průměrný dojezd závisí na vozidle, jízdním stylu, vnějším podmínkám a stavu baterie. Některé vozy ujedou až 300 km dle zkoušek WLTP. Například dojezd Corsy-e je 337 km (WLTP)1 , dojezd Ampery-e je 423km (WLTP)1 
  • 100% žádné emise
 


Objevte elektromobil Corsa-e.

Plug-In Hybridy mají:
  • Elektromotor a baterii + spalovací motor, např. 1.6T 200hp2 ve voze Grandland X Hybrid4 
  • Baterie se dobíjí kabelem z dobíjecí stanice (veřejné/soukromé) nebo spalovacím motorem
  • Během jízdy se baterie dobíjí také rekuperací: například brzdění se převádí na elektřinu - sešlápnutím brzdového pedálu nebo při brzdění motorem
  • Průměrný dojezd závisí na vozidle, jízdním stylu, vnějším podmínkám a stavu baterie. Některé vozy ujedou až 40km dle zkoušek WLTP. Dojezd vozu Grandland X Hybrid4 je až 59 km (WLTP) 
  • 100% žádné emise při jízdě na elektřinu. Emise CO2 v hybridním režimu pro Grandland X Hybrid4 jsou 32g/km (WLTP)2 
 


Objevte Plug-In Hybrid Grandland X Hybrid 4.