Skip To Content
Ascona zvítězila nad africkým peklem
Příběh o úspěchu v šesti dějstvích
Rok 2023 byl pro Opel významný z mnoha důvodů: Odstartovala plně elektrická Astra Electric, představily se sportovně laděné verze GSe, u zákazníků boduje akční model Crossland HIT… ale hlavně v samém závěru roku na český trh vyjíždí zásadně modernizovaná Corsa – a Opel tak navazuje na více než čtyři desítky dlouhou a veleúspěšnou tradici této modelové řady. 

Corsa je opravdovým bestsellerem! Při prvním uvedení v roce 1982 způsobila Corsa „A“ doslova revoluci - a dnes její šestá (modernizovaná) generace už třetím rokem po sobě nejprodávanějším vozem své třídy v Německu a Velké Británii.

Vůbec první Corsa vyjela na podzim roku 1982 z výrobní linky tehdy čerstvě otevřeného závodu německé automobilky ve španělské Zaragoze - a tam se vyrábí dodnes. Dosud z výrobních linek sjelo téměř 15 milionů těchto malých, ale mimořádně praktických a technicky vyspělých vozů. Na úspěchu Corsy s podílí především zavádění moderních prvků a technologií, kterými se dosud chlubily jen mnohem dražší automobily vyšších tříd. Corsa svého času „demokratizovala“ například protiblokovací systém brzd ABS, airbagy, kamery se systém „čtení“ dopravních značek… Poslední generace Corsy sklízejí uznání například za naprosto špičková LED matrixová světla.

 

Dějství první: Opel Corsa A - 1982 až 1993

Corsa A dlouhá jen 3,62 m měla na svoji dobu odvážné proporce a ve své třídě rekordně nízký součinitel odporu vzduchu. Šéfdesignér Erhard Schnell stvořil sportovně stylizovaný malý vůz s ostrými liniemi, který měl oslovit zejména "muže v domácnosti". Vrcholem nabídky byla Corsa GSi o výkonu 100 k a nechyběly ani naftové verze. Nabídka postupně zahrnovala tří a pětidveřové verze a čtyřdveřový sedan. Corsa A se stala bestsellerem, její prodeje dosáhly neuvěřitelné hodnoty 3,1 milionu kusů.

 

 

Druhé dějství: Opel Corsa B - 1993 až 2000

Po úspěchu Corsy první generace se u Opely rozhodli, že druhá generace zacílí především na ženy. Designer Hideo Kodama se svým týmem stvořil výrazně zaoblenější a stylisticky „měkčí“ vůz s oválnými světlomety. Corsa B byla o deset centimetrů delší a uvnitř mnohem prostornější než její předchůdkyně. Do svého segmentu zavedla také vyšší bezpečnostní standardy, například protiblokovací systém brzd ABS, výztuhy v bocích karoserie nebo čelní airbagy. Na některých trzích Corsa B vyjížděla opět i jako sedan a také kombi nebo dokonce pick-up. Benzinové motory už měly vstřikování paliva a katalyzátory, naftové motory byly přeplňovány turbodmychadlem. Prodeje Corsy druhé generace překročily hranici čtyř milionů kusů.

 

 

Třetí dějství: Opel Corsa C - 2000 až 2006

V duchu zásady „Vítězný tým se nemá měnit“ se byl za návrh Corsy třetí generace opět odpovědný Hideo Kodama. Vzhledová příbuznost byla tedy zřejmá na první pohled a Corsa C opět povyrostla - o 10 cm na délku necelých 3,84 m a dostala delší rozvor, což výrazně zvětšilo vnitřní prostor. Poprvé byla karoserie plně pozinkovaná. Čtyřventilové benzinové motory ECOTEC a nové turbodiesely s přímým vstřikováním měly vysoké výkony a zároveň velmi nízkou spotřebu. Corsa C se stala opravdovou hvězdou, a prodalo se 2,5 milionu kusů.

 

 

Čtvrté dějství: Opel Corsa D - 2006 až 2014

Od čtvrté generace se třídveřová a pětidveřová verze vydávají samostatnou cestou: Třídveřová má design připomínající kupé a je určena sportovně založeným zákazníkům, pětidveřová varianta se stává prostorným a plnohodnotným rodinným vozem. Corsa D se ještě vešla do délky 4 m. Díky technologii ecoFLEX vynikala např. Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX kombinovanou spotřebovala jen 3,3 l/100 km. Modelů Corsa čtvrté generace se prodalo více než 2,9 milionu kusů.

 

 

Páté dějství: Opel Corsa E - 2014 až 2019

Corsa E poprvé překonává hranici čtyř metrů a při délce 4,02 m nabízí vysoký komfort a špičkové technologie. Nechybí např vyhřívaný volant, vyhřívání sedadel a automatická klimatizace, stejně jako přední kamera s ukazatelem vzdálenosti, systém rozpoznávání dopravních značek a asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Infotainment se sedmipalcovým barevným displejem je kompatibilními s Apple CarPlay i Android Auto. Vrcholnou verzí je Corsa OPC s výkonem 152 kW/207 k, později Corsa GSi s výkonem 110 kW/150 k.

 

 

Šesté dějství: Opel Corsa F – od 2019

V šesté generační podobě se Corsa představila na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2019 – a poprvé se v nabídce objevila i čistě elektrická verze. Naprostým hitem jsou adaptivní neoslňující světlomety Intelli-Lux LED® Matrix, které Opel nabídl v segmentu malých vozů jako vůbec první! A k dispozici je spousta dalších hi-tech prvků, např. systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců nebo adaptivní tempomat. Při délce 4,06 m je Corsa příjemně prostorná a přitom hbitá v zatáčkách, nízké těžiště prospívá jízdním vlastnostem a ovladatelnosti.

Corsa získala prestižní německé ocenění „Zlatý volant“ a elektrická verze Corsa-e Rally dokazuje v motoristickém sportu, jak lze skloubit špičkový výkon a šetrnost k životnímu prostředí.

 

 

Další posun: Corsa F facelift – od 2023

Letos prošla Corsa faceliftem – a díky tomu je ještě modernější a lákavější než kdykoli předtím. Na první pohled zaujme charakteristická „tvář“ Opel Vizor, uvnitř pak dominuje čistý přístrojový štít Pure Panel s velkými barevnými dotykovými displeji. Vynikající LED-matrixová světla dostala ještě více LED elementů a vylepšení se dočkala i Corsa Electric, která nyní s výkonnějším motorem a novou baterií ujede až 405 km.

 

Kromě toho se nová Corsa brzy stane prvním vozem Opel s 48voltovým hybridním systémem. Díky pohonným jednotkám od plně elektrických až po hybridní a vysoce účinné spalovací motory tak nová Corsa nabízí zákazníkům bezkonkurenční výběr pohonných jednotek. Pod kapotou nejnovější Corsy jsou ale stále i skvělé benzinové tříválce o výkonech 75 k, 100 k a 130 k, které vynikají malou spotřebou kolem 5 litrů na 100 km.

 

Každá nová Corsa má už ve standardní výbavě spoustu technologií a asistenčních systémů, které zvyšují bezpečnost a usnadňují práci řidiče. Jde např. o varování před čelní kolizí s automatickým nouzovým brzděním a detekcí chodců, asistenta pro udržování v jízdním pruhu nebo varování před únavou řidiče.