Radek Jaroš vyráží v Opelu za Korunou Himálají

24.7.2012

  • Na seznamu nevylezených osmitisícovek už zůstává jen obávaná K2
  • Špičkový horolezec během přípravy na finální výstup vyzkouší řadu modelů Opel
  • Horolezec i elektromobil Ampera: Oba bez limitů a s důrazem na ekologii

 

Již pěknou řádku let usilují nejlepší horolezci světa o tzv. Korunu Himálají – tu ale získá jenom ten, kdo zdolá všech čtrnáct osmitisícovek světa. A tak zatím jen čtrnáct nejlepších lezců světa se může pochlubit, že bez kyslíku dosáhli všech osmitisícových vrcholů zeměkoule. Bude-li ale štěstí jen trochu přát, rozmnoží rodinu těchto respektovaných osobností „do roka a do dne“ osmačtyřicetiletý Radek Jaroš, horolezec z Nového Města na Moravě.

 

Nejúspěšnější český himálajský horolezec má jako jediný v ČR „na kontě“ již třináct ze čtrnácti osmitisícovek, ve finále to ale nebude mít vůbec jednoduché: Čeká jej totiž obávaná K2 (8611 m) považovaná za jeden z nejtěžších a nejzáludnějších Himálajských vrcholů. „O K2 jsem se pokoušel už čtyřikrát – a zatím mne nahoru ještě nepustila. Myslím ale, že jsme se s K2 už trochu poznali a teď už doufám vím, kudy a jak na ni,“ věří si Radek Jaroš.

 

Pod K2 se Radek Jaroš chce vrátit už příští léto – do té doby bude nejprve léčit omrzlé prsty na nohou (nepříjemná památka na letošní výstup na Annapurnu) a pak dohánět fyzičku. A při tom všem mu bude pomáhat Opel – Radek Jaroš se totiž rozhodl, že pro vysněnou Korunu Himálají vyrazí s podporou vozů značky Opel! Nejprve se posadil za volant Insignie Sports Tourer: „Moje první cesta s Insignií nepovede bohužel do Alp, ale do podhůří Krkonoš, kde mi v nemocnici ve Vysokém nad Jizerou sice razantně, ale – doufám - účinně „opraví“ nohy,“ prohlásil Radek Jaroš při přebírání vozu. „Věřím ale, že ještě na podzim stihnu vyzkoušet pořádné hory v Rakousku. Tam vyrazím se Zafirou Tourer, která je na hromady našich lezeckých krámů jako dělaná. Navíc se mi moc líbí její nosič kol FlexFix schovaný v zadním nárazníku. Bez horského kola se téměř nehnu.“

 

Radkovi Jarošovi bude určitě slušet i elektromobil Opel Ampera – stejně, jako populární horolezec, také Ampera překonává svým neomezeným dojezdem dosavadní limity. „A jako člověka, který má hodně blízko k přírodě a ekologii, mě oslovuje její „čistota“,“ říká Radek Jaroš. S elektřinou obecně se novoměstský horolezec přátelí více než kdo jiný: „Vždyť já již od výstupu na třetí nejvyšší horu světa Kančendžengu v roce 2002 používám na expedicích k získávání elektrické energie pouze solární panely a ne obvyklý benzinový agregát!“

 

Podporou Radka Jaroše Opel navazuje na tradici partnerství se špičkovými osobnostmi ze světa sportu – dlouhé roky byl například jedním ze „sportovních ambasadorů“ německé automobilky Reinhold Messner, zřejmě nejuznávanější horolezec všech dob – a první držitel Koruny Himálají. Messner mimochodem před několika měsíci rovněž s velkým zájmem otestoval elektromobil Opel Ampera...

 

Zájemci mohou cestu horolezce Radka Jaroše na vrchol K2 sledovat na jeho webových stránkách www.radekjaros.cz. A díky partnerství s Opelem se objeví i na některých novinářských akcích tuzemského zastoupení německé automobilky.

 

Osmitisícovky Radka Jaroše

1998     Mount Everest     -    8 848 m

2002    Kančendženga    -    8 586 m

2003    Broad Peak   -    8 047 m

2004    Čo-Oju    -    8 201 m

2004    Šiša Pangma    -    8 046 m

2005    Nanga Parbat    -    8 125 m

2008    Dhaulágirí    -    8 167 m

2008    Makalu    -    8 463 m

2009    Manaslu    -    8 162 m

2010    Gašerbrum II    -    8 035 m

2010    Gašerbrum I    -    8 068 m

2011    Lhotse    -    8 516 m

2012    Annapurna    -    8 091 m