Stříbrný olympionik Vavřinec Hradilek přesedl do Opelu Mokka

6.5.2013

  • Vrchol sezony: Mistrovství světa v Praze-Troji!
  • Opel Mokka součástí tréninkového i závodního programu
  • Mokka - trefa do černého: Už více než 100 000 objednávek

 

Kompaktní SUV Mokka se stává členem týmu stříbrného olympionika a trojnásobného držitele titulu „Kanoista roku“ Vavřince Hradilka. Vloni v srpnu pětadvacetiletý kajakář vybojoval pro českou olympijskou výpravu první medaili na LOH v Londýně – a nyní už naplno trénuje pro sezonu 2013, jejímž vrcholem bude zářijové Mistrovství světa ve vodním slalomu v Praze-Troji.

 

„Ještě před MS v Praze pojedu spoustu závodů po celém světě – a právě při cestách po Evropě budu spoléhat na nový Opel Mokka,“ říká Hradilek, který ročně najezdí bezmála 50 tisíc kilometrů. „Často trénuju nebo závodím na přírodních řekách – a právě tam mi může Mokka díky své robustní stavbě a pohonu všech kol hodně pomoci, protože se dostanu až k břehu, kam většinou nevedou dobré cesty.“

 

Slovensko, Německo, Itálie, Slovinsko, Polsko... tam všude se Vavřinec Hradilek letos chystá trénovat nebo závodit v rámci světového poháru – a protože má rád nezávislost a řízení mu nedělá problémy, počítá samozřejmě s Opelem Mokka: „Kajak hodím na střechu, vedle sebe posadím trenéra – a jedeme! Dlouhé štreky mám docela rád a některé cesty si vysloveně vychutnávám – už teď se těším třeba na serpentýny staré silnice na Brenner.“

 

Pohon všech čtyř kol Opelu Mokka Vavřince Hradilka se bude hodit při občasných výpravách mimo asfalt silnic, vitální turbodiesel 1.7 CDTI/130 k zase potěší kombinovanou spotřebou jen 4,9 l/100 km i maximální rychlostí 187 km/h. „Jsem spíš řidič-kliďas, takže deklarovanou maximálku využiju jen stěží. Naprostá bomba je ale šuplíkový nosič kol FlexFix, který jsem si samozřejmě objednal,“ pochvaluje si Vavřinec „neviditelný“ integrovaný nosič až třech bicyklů, protože jízdní kolo je od jara do podzimu pevnou součástí tréninkové přípravy.

 

Opel Mokka: Kompaktní rozměry, velká užitná hodnota

 

S modelem Mokka vstoupil Opel jako první německý automobilový výrobce do rychle sílícího segmentu sub-kompaktních SUV vozů – a evidentně šlo o trefu do černého, protože automobilka již nyní registruje hodně přes 100 000 objednávek.

 

V ČR se první Mokky objevily začátkem roku 2013, v nabídce jsou modely se základním zážehovými motory 1,6/115 k, 1.4 Turbo/140 k a s turbodieselem 1.7 CDTI/130 k. Dva posledně jmenované motory lze kombinovat i s pohonem všech kol 4x4. Cena Opelu Mokka startuje na 384 900 Kč.

 

Navzdory své relativně malé délce 4,28 metru poskytuje Mokka velkorysý prostor pěti osobám. Opel pět dokládá své umění kombinovat atraktivní design s inovativními technologiemi a funkčností přesahující rámec třídy, přičemž tyto atributy zpřístupňuje širokému okruhu zákazníků. Příkladem mohou být ergonomická přední sedadla AGR, adaptivní světlomety AFL+, integrovaný nosič jízdních kol FlexFix, systém pro bezpečné sjíždění svahů Hill Descent Control či kamerový systém Opel Eye, který „čte“ dopravní značka a varuje před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu.