Nové výpočty spotřeby dle cyklu WLTP
Aby bylo možné změřit, kolik paliva vozidlo spotřebuje za jízdy a zda splňuje přísné emisní normy, musí podstoupit testování dle daných procedur. Od 1.9.2017 je nová procedura WLTP (Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicle Test Procedure) povinná pro osobní vozy v Evropské unii. Je pokračováním původní procedury NEDC (New European Driving Cycle) z roku 1992. Uveřejnění hodnot dle nové procedury je povinné pro všechny výrobce vozidel od 1.9.2018. Na této stránce najdete ty nejdůležitější informace o WLTP a tom, jak se liší od NEDC. Také zde naleznete informace o normě EURO 6d-TEMP a její souvislosti s procedurou RDE (Real Driving Emissions Procedure). 
VÍCE INFORMACÍ

WLTP VS. NEDC.

WLTP NEDC
Teplota startuStartovací teplota 14°C 20-30°C
Čas cyklu 30 minut 20 minut
Procento času stání 13% 25%
Délka cyklu cca 23 km cca 11 km
Rychlost Průměr: 46.6 km/h
Maximum: 131 km/h
Průměr: 34 km/h
Maximum: 121 km/h
Rychlost Průměr: 7 kW
Maximum: 47 kW
Průměr: 4 kW
Maximum: 34 kW
Dopady doplňkové výbavy (klimatizace, valivý odpor). Doplňková výbava ovlivňuje hmotnost, aerodynamiku a valivý odpor. Bez klimatizace. Pouze valivý odpor je brán v potaz.

WLTP: Blíže reálným číslům spotřeby.

Od Září 2017 jsou nové vozy schvalovány pomocí měření spotřeby WLTP, které se více blíží reálným číslům v běžném provozu v oblasti počítání spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1.9.2018 nahrazuje systém WLTP dosud platný systém NEDC pro všechny osobní vozy. Stále se jedná o laboratorní test, jeho podmínky jsou však aktualizované pro přesnější hodnoty, které více odpovídají realitě.

WLTP bere v potaz:

  • Realističtější jízdní dynamiku a externí teploty
  • Delší testovací vzdálenost
  • Vyšší průměrné a nejvyšší rychlosti
  • Kratší časy zastavení
  • Více rozjezdů a zastavení


Výbava na přání má také dopady na hodnoty - cyklus WLTP je bere v potaz.
Hodnoty dle WLTP můžete nalézt v konfigurátoru vozidel.

CO JE JÍZDNÍ CYKLUS WLTP?

CO JE JÍZDNÍ CYKLUS WLTP?

Cyklus WLTP se skládá z několika fází, které jsou založené na každodenním používání vozidel dle světových průzkumů. V porovnání s NEDC je cyklus dynamičtější, obsahuje méně zastavení a také vyšší rychlosti a delší čas testování. Každá kombinace motoru a převodovky v každém vozidle musí být otestována bez volitelné výbavy a s maximem volitelné výbavy. Po uvedení WLTP došlo ke zvýšení vypočítaných hodnot spotřeby paliva a emisí CO2 , jelikož je blíže realitě. VÍCE INFORMACÍ ZOBRAZIT MÉNĚ
  • CO JE JÍZDNÍ CYKLUS WLTP?

    Cyklus WLTP se skládá z několika fází, které jsou založené na každodenním používání vozidel dle světových průzkumů. V porovnání s NEDC je cyklus dynamičtější, obsahuje méně zastavení a také vyšší rychlosti a delší čas testování. Každá kombinace motoru a převodovky v každém vozidle musí být otestována bez volitelné výbavy a s maximem volitelné výbavy. Po uvedení WLTP došlo ke zvýšení vypočítaných hodnot spotřeby paliva a emisí CO2 , jelikož je blíže realitě.

EURO 6 A RDE.

PARAMETRY TESTOVACÍ PROCEDURY WLTP RDE
Teplota 14°C - 23°C 3°C - 30°C
průměrné podmínky
Hmotnost Prázdné vozidlo
 + řidič + 15% užitečného zatížení
Až 90% užitečného zatížení
Doba trvání 30 minut 90 - 120 minut
Trasy Definovaný cyklus Náhodná trasa (město, venkov, dálnice) v rámci délky testu

Reálný test.

Dle nové emisní normy Euro 6d-TEMP musí vozidla potvrdit emise dle mnohem náročnějších testů. To znamená, že oxidy dusíku (NOx) a emise mikročástic musí projít nejen laboratorním cyklem WLTP, ale také reálnou zkouškou v provozu.

Tudíž procedura RDE (Real Driving Emissions) nevyžaduje nastavení stejných parametrů - vzdálenost, zrychlení, venkovní teplotu apod. Toto vše je stanoveno dle aktuální situace a vozidlo se v měřených parametrech musí pohybovat ve stanovených limitech