ÚPRAVY VOZIDEL

Ruční ovládání vozidla pro tělesně postižené - základní informace

 

Konkrétní typ a systém ovládání musí v prvé řadě plně vyhovovat uživateli a respektovat jeho možnosti. Pokud je klient dlouhodobě zvyklý na určitý typ ručního ovládání, je vždy zásadní akceptovat polohu ovládání provozní brzdy (levou / pravou rukou).

Pokud klient nejezdil (nepočítá se případné krátkodobé absolvování autoškoly), je volba individuální. Správná volba ručního ovládání je velmi důležitá vzhledem k bezpečnosti a provozu vozidla. Tyto informace jsou pouze základní a informativní, vždy je vhodná detailnější konzultace.

Montáží ručního ovládání vozidla nedochází k vyřazení činnosti konvenčního ovládání. Vozidlo je možné i nadále využívat pro nožní ovládání.

 

 

Základní rozdělení ručních ovládání vozidla

- mechanické / elektronické ovládání

- jednopákové / víceprvkové ovládání

 

Zástavba ručního ovládání vozidla – umístění

- prostor pod volantem / prostor středového tunelu

 

Montáže automatického ovládání spojkového pedálu

- v současnosti doporučujeme pouze elektronické ovládání

 

Individuální úpravy pedálů vozidla – akcelerátor

- přenesení pedálu na levou stranu / elektronické, mechanické

 

 

 

Ruční ovládání akcelerátoru – mechanické nebo elektronické

- kruhové nad volantem / páčkové pod volantem / u středového tunelu

 

Ruční ovládání provozní brzdy – vždy mechanický převod

- vlevo pod volantem / vpravo pod volantem / u středového tunelu

 

Ruční ovládání elektrické výbavy vozidla – ovladače na volant

- bezdrátové ovládání směrovek / stěračů / světel

 

 

Správnou volbou ručního ovládání si buď zpříjemníme a zjednodušíme ovládání vozidla, anebo si jej zbytečně na poměrně dlouhou dobu (7 let) zkomplikujeme.