Skip To Content
Opel dominuje českému LUV trhu
Opel dominuje českému LUV trhu 
  • Kvalita, parametry a komplexní nabídka klíčem k úspěchu u flotilových klientů
  • Atraktivitu LUV modelů Opel umocní blížící se generační obměna

Opel ovládl český trh s lehkými užitkovými vozy! V závěru loňského roku Opel dominoval žebříčku LUV značek a po sečtení aktuálních výsledků za únor 2024 je Opel absolutní LUV „jedničkou“ jak za samotný únor, tak i kumulativně od počátku tohoto roku!

 

Opel, jedna z nejstarších automobilových značek světa, ještě před nedávnem nehrála v segmentu lehkých užitkových vozů příliš důležitou roli. Žádný výrobce si ale nemůže nechat unikat zákazníky, a tak padlo strategické rozhodnutí: Opel se mnohem více zaměří i na LUV segment. A to se podařilo dokonale: Už vloni se Opel svými prodeji užitkových modelů Combo, Vivaro a Movano prosadil do absolutní špičky a vysloužil si přezdívku „skokan roku“. A vstup do roku 2024 – to už je vyslovený triumf Opelu: Celkem 550 prodaných LUV vozů Opel znamená první místo mezi všemi značkami a podíl na trhu 14 %. Opel tak dokázal meziročně zvýšit své prodeje o více než 20 % v porovnání se stejným obdobím roku 2023.

 

„Za masivním růstem Opelu v segmentu LUV stojí jednak široká a komplexní modelová nabídka a také řada úspěšných flotilových obchodů,“ říká Josef Šopík, šéf českého zastoupení automobilky Opel. Nabídka Opelu v LUV segmentu začíná u kompaktního modelu Combo Van, který se dodává ve dvou délkách se zážehovými i vznětovými motory i v BEV verzi s dojezdem až 280 km (WLTP).

 

O stupínek výš Opel nabízí hbité Vivaro ve dvou délkách, přičemž výška 1,9 m umožňuje vjezd do podzemních garáží a skladů. Také Vivaro je k dispozici se vznětovými motory i jako elektromobil s dojezdem až 330 km (dle WLTP).

 

A na nejvyšším stupni LUV řetězce značky Opel stojí mohutné Movano, které ve své největší verzi nabídne až 17 m3 prostoru pro náklad na až pěti europaletách.  A právě Movano letos skvěle zabodovalo hned v několik velkých výběrových řízeních. Obchodem roku je určitě kontrakt na několik stovek Movan pro Českou poštu. Valníky Movano ale slouží i v půjčovných hobbymarketů OBI po celé ČR, dvě desítky Movan odebrala firma Oresi, největší prodejce kuchyní v ČR…

 

Prosazují se i menší Vivara: Zakázku na stovku vozů získal Opel od přepravní firmy DoDo. A kompaktní Comba jsou hitem nejenom mezi drobnými živnostníky, ale zabydlují se i ve flotilách velkých firem, jako jsou např. dodavatel stavebních materiálu Cemex nebo GasNet, provozovatel největší plynárenské distribuční soustavy v České republice. Flotilu rozvážkových vozů internetového obchodu Rohlik.cz zase nedávno obohatilo 15 elektrických dodávek Opel Vivaro-e.

 

Skvělé prodejní výsledky Opelu v segmentu LUV jsou o to zajímavější, že Opel se takto prosazuje už s de facto „výběhovými“ verzemi svých „užitkáčů“ – během několika málo příštích měsíců totiž LUV rodinu značky Opel čeká kompletní (!) generační výměna. Ve svých nových podobách tedy vyjede jak nesmírně praktické Combo, tak překvapivě prostorné a zároveň hospodárné Vivaro  i mohutné Movano. „Všechny nové modely budeme nabízet jak se vznětovými motory, tak i jako elektromobily. Gró našich obchodů samozřejmě bude stále ležet v naftových modelech, ale těší nás, že se prosazujeme ve flotilových tendrech i s našimi BEV modely,“ říká Jakub Kučmaš, obchodní ředitel českého zastoupení značky Opel. „Časem se i na našem objeví například elektrické Movano se 110 kWh baterií o výkonu bezmála tři sta koní a dojezdu hodně přes 400 km!“