Skip To Content
Opel Mokka Electric: Nové jméno a delší dojezd
Opel Mokka Electric: Nové jméno a delší dojezd
14. prosinec 2022
  • Zapomeňte na Mokku-e, vyjíždí Mokka Electric!
  • Vyšší výkony, delší dojezd: Elektromotor 115 kW/156 k, trakční baterie 54 kWh, akční rádius 406 km (WLTP)
  • Rychlé dobití: Na 100 kW DC nabíječce se baterie nabije na 80 % za cca 30 minut
  • Tři jízdní režimy: Normal, Eco a Sport

Atraktivní elektromobil Opel Mokka-e vyjíždí do nového modelového roku s novým označením a výrazně vylepšenými parametry: Nejprodávanější německý elektromobil třídy B-SUV za měsíce říjen a listopad se propříště bude jmenovat Opel Mokka Electric a je výkonnější i efektivnější. Držitel titulu „Zlatý volant 2021“ dostal novou trakční baterii 54 kWh, která nyní vozu poskytuje dojezd až 406 km (dle normy WLTP), což proti dřívějším 338 km znamená výrazné zlepšení o nějakých 20 procent. Zároveň energetická spotřeba Mokky Electric poklesla na 15,2 kWh na 100 km jízdy (WLTP). Novou Mokku Electric bude pohánět elektromotor o vyšším výkonu 115 kW/156 k s nejvyšším točivým momentem 260 Nm. Stejný trakční elektromotor bude pohánět i nedávno představenou plně elektrickou Astru Electric.

 

„Novým názvem našeho elektrického SUV zdůrazňujeme, že Opel Mokka Electric nabízí ještě více radosti z jízdy na elektrický pohon. Jde o elektromobil, který nemá ve svém segmentu obdobu. Již od svého uvedení na trh naše kompaktní SUV udivuje zákazníky svým odvážným a čistým designem, individuálním charakterem a praktičností při každodenním používání. Nový elektrický pohon a větší baterie dělá nyní Mokku Electric ještě výkonnější, účinnější a po všech stránkách lepší – to je filozofie Opelu na cestě k elektrické budoucnosti,“ říká Florian Huettl, šéf automobilky Opel.

Průkopník třídy elektrických SUV je nyní ještě lepší

Mokka ukazuje přístup německé automobilky Opel k inovativní a progresivní mobilitě: Stylové SUV bylo nejen prvním Opelem, který nosil novou tvář značky Opel Vizor, ale byl to také první Opel s plně digitalizovaným kokpitem Pure Panel. Kromě toho to byl první Opel dostupný hned od začátku prodeje jak s vysoce účinnými spalovacími motory benzin/nafta, tak i s plně elektrickým pohonem. To zákazníkům dává svobodnou volbu ve výběru pohonu, který jim bude nejlépe vyhovovat… a tato volba je již převážně elektrická: V listopadu se nejméně 65 procent všech německých zájemců o model Mokka rozhodlo pro variantu s elektrickým pohonem a nulovými lokálními emisemi!

 

Nová Mokka Electric se chlubí dojezdem až 406 kilometrů (dle WLTP), což je asi o 20 procent delší akční rádius než doposud. Energie je uložena v nové Li-Ion baterii o kapacitě 54 kWh. Stejně, jako u všech plně elektrických modelů automobilky Opel, je i 54 kWh baterie nové Mokky Electric prakticky instalována přímo do podvozkové platformy, takže nijak neomezuje prostor pro cestující ani pro zavazadla. Nízko umístěné těžiště se navíc pozitivně projevuje ve výborných jízdních vlastnostech. S výkonem 115 kW/156 k a maximálním točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě po prvním sešlápnutí plynového pedálu, vyniká Mokka Electric svižným startem a zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

V závislosti na svých preferencích mohou řidiči Mokky Electric volit jeden ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. V režimu Eco je elektrické SUV energeticky nejúspornější v zájmu co nejdelšího dojezdu. Díky nejmodernějšímu brzdovému systému s rekuperací dokáže Mokka Electric získávat energii při zpomalování nebo brzdění. V těchto situacích elektromotor přeměňuje setrvačnou energii na elektřinu. Pokud navíc řidič přepne převodovku do režimu „B“ zvýší se výrazně stupeň rekuperace a tedy i brzdný účinek. A když už musí kompaktní elektrické SUV "tankovat" u nabíječky, lze jeho akumulátor o kapacitě 54 kWh nabít na 100 kW DC stanici z nuly na 80 procent kapacity za přibližně 30 minut. Kromě nabíjení stejnosměrným proudem na veřejných stanicích mohou řidiči Opelu Mokka Electric díky palubní nabíječce o výkonu 11 kW nabíjet také třífázovým střídavým proudem, a to např. z wallboxu nebo přímo z domácí zásuvky.

 

Efektivita a komfort jsou u Mokky Electric samozřejmostí. Vyspělé technologie a systémy - od standardního tepelného čerpadla až po praktickou aplikaci myOpel, kterou lze použít k např. k programování dálkově ovládané klimatizace - zajišťují útulnou atmosféru v interiéru hned od startu, což je příjemné zejména v chladnějších měsících roku.

 

Mokka Electric s větším výkonem a delším dojezdem je dalším příkladem toho, jak Opel systematicky pokračuje ve své elektrické ofenzivě. Již dnes Ope nabízí dvanáct elektrifikovaných modelů, včetně celé řady lehkých užitkových vozů. Do roku 2024 bude Opel nabízet v každé modelové řadě také elektrifikovanou verzi a v horizontu roku 2028 bude Opel v Evropě plně elektrickou značkou.