Skip To Content
Časté Dotazy

Časté dotazy

OpelConnect pro nabídku konektivních služeb Opel

Obecné otázky

Co jsou konektivní služby Opel?

Konektivní služby Opel zajišťují inovativní způsob propojení vašeho vozu s okolním světem a umožňují vám cestovat bezpečněji a efektivněji. Špičkové technologie a související konektivní služby nabízejí nebývalý komfort cestování. S aktuálními dopravními informacemi, statistikami vozu či upozorněními na kritická místa si každou cestu užijete.

 

Jaké služby jsou v rámci konektivních služeb Opel k dispozici?

V současnosti jsou k dispozici tísňová volání a hlášení poruchy. Připravují se služby on-line navigace, Teleservices a funkce e-Remote Control. Více informací naleznete na www.opel.cz.

 

Které vozy mohou být vybaveny konektivními službami Opel?

Konektivní služby Opel jsou k dispozici pro vozy Grandland X, Crossland X, Combo a Vivaro a Zafira Life od května/června 2019 a zároveň pro všechny nové modely, např. nový Opel Corsa.

 

Jsou veškeré konektivní služby dostupné pro všechny modely Opel?

Dostupnost a rozsah služeb se liší podle zvoleného modelu. Po vytvoření osobního účtu na stránkách konektivních služeb Opel zadejte VIN svého vozu a zjistěte, které služby jsou s ním kompatibilní.

 

Mohu si objednat konektivní služby Opel pro svůj vůz?

Konektivními službami Opel nelze dovybavit starší modely Opel. Vozidlo musí být z výroby vybaveno funkcí OpelConnect.

Začínáme

Co musím udělat, abych mohl používat konektivní služby Opel?

Pokud kupujete vůz vybavený technologií OpelConnect, musíte se zaregistrovat a své služby aktivovat. Jestliže vás zaregistruje prodejce, obdržíte od společnosti Opel e-mail. Poté stačí kliknout na odkaz a dokončit proces aktivace. Také je možné přihlásit se do aplikace myOpel přímým odkazem na https://my.opel.cz/. Případně můžete své služby objednat v aplikaci myOpel nebo přímo na stránkách konektivních služeb Opel https://connect.opel.cz/.

 

Musím se zaregistrovat, abych mohl využívat konektivní služby Opel?

S výjimkou služby tísňového volání a hlášení poruchy se musíte k odběru konektivních služeb zaregistrovat. Služby tísňová volání a hlášení poruchy se aktivují automaticky při předání vozu. Veškeré informace ke konektivním službám Opel naleznete v příslušných všeobecných obchodních podmínkách.

 

Jak získám přístup k účtu?

Osobní účet si můžete zřídit na stránkách myOpel, v aplikaci myOpel nebo na stránkách konektivních služeb Opel.

 

Moje e-mailová adresa se změnila. Jak ji mohu opravit ve svém osobním účtu?

E-mailovou adresu můžete změnit na internetových stránkách myOpel, v aplikaci myOpel nebo na stránkách konektivních služeb Opel. Přihlaste se pomocí své aktuální e-mailové adresy a hesla, přejděte na MŮJ ÚČET a změňte své údaje. Nová e-mailová adresa bude automaticky aktualizována pro všechna tři rozhraní – web myOpel, aplikace myOpel a stránky konektivních služeb Opel.

Stránky konektivních služeb Opel

Co nabízejí stránky konektivních služeb Opel?

Stránky konektivních služeb Opel jsou webovým rozhraním, které poskytuje informace o konektivních službách Opel včetně aktuálních cen. Na stránkách konektivních služeb Opel můžete provádět všechny potřebné činnosti jako je registrace, aktivace služeb či jejich nákup, tak abyste je mohli začít využívat. Na stránky konektivních služeb Opel se lze připojit přímo prostřednictvím webu myOpel nebo aplikace myOpel.

 

Jak mohu aktivovat své služby?

Chcete-li aktivovat služby, přejděte na stránky konektivních služeb Opel https://connect.opel.cz/ a zaregistrujte se. Pokud ještě svůj osobní účet nemáte, můžete si jej vytvořit zde https://my.opel.cz/.

 

Musí být všechny služby aktivovány prostřednictvím stránek konektivních služeb Opel?

Všechny služby vyjma dvou musí být aktivovány na stránkách konektivních služeb Opel – služby tísňová volání a hlášení poruchy se aktivují automaticky při předání vozu.

Tísňové volání se používá k odesílání dat na tísňové linky pouze v případě nouze. Hlášení poruchy lze ve voze spustit pouze ručně a je jen na vás, zda jej použijete nebo ne. U tohoto oznámení můžete upravit nastavení a rozhodnout, která data budou odeslána.

 

Jak mohu službu zrušit?

Pokud chcete zrušit službu, kontaktujte prosím klientské centrum a operátor vaši žádost zpracuje. Kontaktní údaje naleznete na konci sekce nejčastějších dotazů. V případě, že jste službu zakoupili, bude vám vyúčtována platba po 15 dnech. Během této doby může klientské centrum nákup zrušit. Po 15 dnech již není možné peníze vrátit. Upozorňujeme, že odstranění vozu z vašeho účtu neznamená zároveň zrušení služby.

 

Mohu ke svému účtu konektivních služeb Opel přidat více než jeden vůz?

Ano, ke svému účtu můžete přidat až 10 vozů. Přejděte na MŮJ ÚČET a do příslušného pole zadejte VIN svého vozu. Nový vůz bude automaticky přidán k vašemu účtu.

 

Jak mohu smazat svůj účet na stránkách konektivních služeb Opel?

Chcete-li účet zrušit nebo změnit některé údaje, přihlaste se prosím ke svému účtu na stránkách konektivních služeb Opel pomocí e-mailové adresy a hesla uvedeného ve vaší registraci. Poté můžete některé informace ze svého profilu smazat v sekci MŮJ ÚČET. Chcete-li trvale zrušit svůj účet a všechna související data, zašlete prosím e-mail s vaší žádostí na adresu: privacyrights@opel.com. Upozorňujeme, že zrušením účtu na stránkách konektivních služeb Opel se rovněž odstraní váš účet na stránkách myOpel a v aplikaci myOpel.

Náklady

Jak získám OpelConnect?

OpelConnect je k dispozici v rámci příplatkové výbavy. Ve spojení s navigačním systémem a pro elektrická vozidla je OpelConnect standardní výbavou. Více podrobností naleznete

 

Musím za konektivní služby Opel platit?

V rámci systému OpelConnect máte určité služby po dobu 10 let zdarma a možnost nákupu dalších služeb podle vašich potřeb. Mezi bezplatné služby patří například tísňová volání, hlášení poruchy, Teleservices či vzdálená správa vozu e-Remote Control. On-line navigace je zdarma po dobu 3 let. Placenou službou je například funkce Rychlostní radary/Nebezpečné zóny.

 

Kde si mohu koupit konektivní služby Opel?

Služby si můžete zakoupit na stránkách konektivních služeb Opel. Přihlaste se ke svému osobnímu účtu a pokud jste tak ještě neučinili, přidejte svůj vůz ke svému profilu zadáním jeho čísla VIN. Zobrazí se všechny služby kompatibilní s vaším vozem a můžete si vybrat, zda je chcete aktivovat a případně zakoupit. Pokud se rozhodnete pro nákup služby, budete během platebního procesu požádáni o údaje k vaší platební kartě. Po provedení platby bude služba přidána k vašemu vozu.

Ochrana osobních údajů

S kým sdílí OpelConnect mé osobní údaje a za jakým účelem?

OpelConnect sdílí vaše osobní údaje pouze za účelem a s příjemci uvedenými v zásadách ochrany osobních údajů https://connect.opel.cz/legal/ochrana-osobnich-udaju.

 

Odesílá vůz údaje o poloze?

Abychom vám mohli poskytovat konektivní služby, je nutná lokalizace vozu. Konfigurací nastavení soukromého režimu můžete lokalizaci svého vozu kdykoli skrýt a potlačit přenos dat (s výjimkou tísňových volání). Nastavení soukromého režimu můžete kdykoli upravit tak, aby lokalizace vašeho vozu byla viditelná pro služby OpelConnect. Pouze v případě nouze bude potlačení dat zrušeno kvůli ochraně vašeho života.

 

Jaké osobní údaje se shromažďují?

Pro účely registrace musíte zadat své jméno, e-mailovou adresu a heslo. Chcete-li službu aktivovat, musíte zadat VIN svého vozu. Jestliže vás zaregistruje prodejce, zaznamená rovněž vaši adresu a telefonní číslo.

 

Mohu se rozhodnout, která data se budou shromažďovat?

Vaše jméno, e-mailová adresa, heslo a VIN vozu jsou údaje nutné k založení osobního účtu a aktivaci nabízených služeb. Pro tísňová volání a hlášení poruchy není požadováno založení účtu. Při koupi vozu pouze podepište všeobecné obchodní podmínky a tyto služby budou automaticky aktivovány.

 

Jak mohu změnit nastavení soukromého režimu?

Pokud váš vůz není vybaven navigačním systémem, můžete změnit nastavení soukromého režimu v automobilu současným stisknutím černého tlačítka Asistence a tlačítka SOS po dobu kratší než 1 s. U většiny vozidel s navigačním systémem můžete aktivovat soukromý režim v nabídce nastavení. Výjimkou jsou spalovací verze vozů Crossland X a Grandland X s neaktivní on-line navigací. U těchto vozidel nelze nastavení ochrany dat změnit v servisním menu. Stiskněte současně černé tlačítko Asistence a tlačítko SOS.

Tísňové volání

V jakém případě se nouzové volání spustí automaticky?

Tísňové volání se spustí automaticky v případě dopravní nehody. Po aktivaci airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů je okamžitě navázáno spojení s linkou tísňového volání. Služba funguje nepřetržitě 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

 

Mohu ručně aktivovat tísňové volání?

Tísňové volání lze aktivovat ručně dlouhým stisknutím červeného tlačítka SOS, například, pokud máte nehodu a potřebujete lékařskou pomoc, nebo pokud jste svědkem nehody, která vyžaduje pohotovostní lékařskou pomoc.

 

Kam je tísňové volání přesměrováno?

Tísňové volání je vždy přesměrováno do nejbližšího operačního střediska záchranných složek. Jeho zaměstnanci následně kontaktují a vyšlou potřebné záchranné složky v závislosti na povaze vašeho stavu nouze.

 

Jaká data jsou odesílána z mého vozidla?

V rámci nouzového volání je odeslán „minimální souhrn údajů“, které byly definovány Evropským výborem pro normalizaci a obsahují přesnou lokalizaci místa nehody, spouštěcí režim (automatický nebo manuální), identifikační číslo vozu (VIN), typ vozu a motoru, časový údaj a směr jízdy. To je zvláště důležité na dálnicích a silnicích s oddělenými pruhy.

 

Jak se používají data odeslaná vozem?

Data jsou používána při tísňovém volání v případě nouze, aby bylo možné co nejrychleji poskytnout pomoc v situacích ohrožujících život.

Dále se použijí v případě technické poruchy k efektivnímu a co nejrychlejšímu zajištění pomoci.

 

V jakých mimořádných situacích mohu stisknout tlačítko SOS?

Funkce tísňového volání vám může pomoci při různých nebezpečných událostech nebo v situacích ohrožení života. Máte nehodu a potřebujete akutně lékařskou pomoc nebo jste svědkem dopravní nehody a chcete upozornit pohotovostní složky? Stiskněte červené tlačítko SOS na dobu delší než 2 s a budete přepojeni na číslo tísňového volání 112.

 

Co se stane, když omylem stisknu červené tlačítko SOS?

Pokud jste omylem stiskli tlačítko, můžete jej ukončit přímým stisknutím podruhé. Jinak budete spojeni s operátorem a situaci budete muset vysvětlit.

 

Co se stane, když nemůžu mluvit s operátorem nebo mi nerozumí?

Tísňové volání je přesměrováno do nejbližšího operačního střediska záchranných složek. Zaměstnanec hovoří v místním jazyce. V každém případě, pokud například cestující nemluví nebo jim není rozumět kvůli zraněním, je odeslán „minimální souhrn údajů“ a záchranáři jsou vysláni na místo, kde se vůz nachází. Pokud operátor nemluví vaším jazykem, zvolte angličtinu.

 

Funguje služba tísňové volání za všech okolností?

Funkce tísňového volání je založena na bezdrátových telekomunikačních sítích a systému GPS. V místech bez pokrytí signálem mobilního operátora je možné, že tísňové volání nebude funkční.

 

Musím spárovat mobilní zařízení pro funkci tísňového volání nebo si koupit další SIM kartu?

Ne, vůz je již vybaven SIM kartou pro tísňové a pohotovostní hovory. Není vyžadováno spárování s mobilním telefonem.

 

Funguje služba tísňové volání v zaparkovaném voze při vypnutém zapalování?

Tísňové volání můžete aktivovat ve voze stisknutím červeného tlačítka SOS. Totéž platí pro volání v případě poruchy stisknutím černého tlačítka Asistence. Obě služby jsou funkční i při vypnutém zapalování.

Automatické nouzové volání se spustí, když jsou aktivovány airbagy a předpínače bezpečnostních pásů. Toto volání funguje pouze při zapnutém zapalování.

 

Mohu použít červené tlačítko SOS i pro jiné účely, například pokud potřebuji radu či informace?

Ne, tlačítko je určeno pro mimořádné situace, jako jsou nehody, akutní potřeba lékařské pomoci nebo život ohrožující situace. Použití červeného tlačítka SOS pro jiné účely je považováno za zneužití a může být potrestáno.

Hlášení poruchy

Jak funguje hlášení poruchy?

Pokud stisknete černé tlačítko Asistence (vedle červeného tlačítka SOS) na dobu delší než 2 s, budete přepojeni k mobilní službě v zemi, ve které byla provedena první registrace vozu. Pokud k incidentu nedojde v této zemi, služba mobility v zemi registrace zorganizuje pomoc u poskytovatele asistenčních služeb ve vaší blízkosti.

 

Jaká data jsou odesílána z mého vozu?

Odpověď: V rámci nouzového volání je odeslán „minimální souhrn údajů“, které byly definovány Evropským výborem pro normalizaci a obsahují přesnou lokalizaci místa nehody, spouštěcí režim (automatický nebo manuální), identifikační číslo vozidla (VIN), typ vozu a motoru, časový údaj a směr jízdy. To je zvláště důležité na dálnicích a silnicích s oddělenými pruhy.

Dodatečné informace o voze jsou rovněž odesílány v případě poruchy, což je užitečné pro efektivní a rychlou opravu vozu.

 

Mohu se rozhodnout, která data vůz odešle?

Odpověď: Ve svém voze můžete zvolit nastavení soukromého režimu. V závislosti na vybavení infotainmentu můžete potlačit lokalizaci nebo úplný soubor dat pro funkci hlášení poruchy.

 

V jakých situacích mohu stisknout černé tlačítko Asistence?

Odpověď: Hlášení poruchy můžete použít v případě technické poruchy způsobené vadou mechanických součástí nebo elektrického zařízení. Porucha se vztahuje také na škody způsobené nehodami, ztrátou energie baterie nebo při poškození klíče.

 

Mohu použít černé tlačítko Asistence i pro jiné účely, které nesouvisejí s poruchou?

Černé tlačítko Asistence můžete použít pouze v případě poruchy.

Operační středisko asistenčního centra neposkytuje žádné další služby.

 

Funguje služba hlášení poruchy za všech okolností?

Funkce hlášení poruchy je založena na bezdrátových telekomunikačních sítích a systému GPS. V místech bez pokrytí signálem mobilního operátora je možné, že hlášení poruchy nebude funkční.

 

Musím spárovat mobilní zařízení pro funkci hlášení poruchy nebo si koupit další SIM kartu?

Ne, vůz je již vybaven SIM kartou pro tísňové a pohotovostní hovory. Není vyžadováno spárování s mobilním telefon.

 

Kdo platí asistenční službu?

Pokud váš vůz splňuje podmínky asistenční služby Opel Roadside Assistance, operátor zdarma zajistí odtah do nejbližšího autorizovaného servisu. Podrobný popis služeb vztahujících se k vašemu vozu naleznete v servisní knížce vozu. Pokud váš vůz nesplňuje podmínky této služby nebo v případech, na které se nevztahuje program silniční asistenční služby Opel Roadside Assistance, může být zákazník vyzván k úhradě poplatku za asistenční službu.

V obou případech je telefonický hovor do asistenčního centra zdarma.

Aplikace myOpel

Pro která mobilní zařízení je aplikace myOpel k dispozici?

Aplikace myOpel je k dispozici pro mobilní zařízení Android a iOS.

 

Jak si mohu stáhnout a nainstalovat aplikaci myOpel?

Aplikaci myOpel lze stáhnout z obchodu Google Play a Apple App Store.

 

Jaké informace o mém voze se zobrazují v aplikaci myOpel?

Jakmile je mobilní telefon spárován s vozem přes Bluetooth a byla stažena aplikace myOpel, budete informováni o najetých kilometrech, dojezdu a průměrné spotřebě. Budete dostávat upozornění na potřebnou údržbu a servisní úkony v případě výskytu technických problémů.

 

Jaké informace o trasách se zobrazují v aplikaci myOpel?

Aplikace myOpel zobrazuje časové údaje jako je zahájení, ukončení a doba jízdy. Poskytuje i další informace jako je vzdálenost, průměrná rychlost nebo spotřeba paliva, poslední poloha vozu nebo geolokace zahájení a ukončení jízdy. Kromě toho aplikace zobrazí cestu k vozu a nabízí navádění od vozu k cíli, např. pokud je váš cíl v pěší zóně nebo pokud jste zaparkovali vůz mimo místo určení.

Teleservices

Proč mě můj servisní technik nekontaktoval nebo aplikace myOpel neinformovala o tom, že moje vozidlo odeslalo varování?

Následující podmínky musí být splněny, aby mohlo být upozornění zasláno vašemu preferovanému servisnímu místu Opel nebo do aplikace myOpel:

1) Služba Teleservices musí být aktivována.

2) Ve svém účtu myOpel musíte vybrat preferované servisní místo (vyžaduje se pouze pro přenos do servisního místa).

3) Soukromý režim ve vašem voze je deaktivován, aby bylo umožněno sdílení dat.

4) Vůz musí být v pohybu po dobu nejméně 5 minut, aby bylo možné upozornění odeslat.

Poznámka: Ne každá výstražná zpráva je vhodná k odeslání.

 

Může kterékoli servisní místo Opel vidět varování zaslaná mým vozem?

Ne, pouze preferované servisní místo, které je vybráno ve vašem účtu myOpel, obdrží varovné zprávy z vašeho vozu stejně jako vy prostřednictvím aplikace myOpel.

Pokud v sekci MŮJ SERVIS vašeho účtu myOpel není uvedeno žádné servisní místo, budou varovná upozornění předána prodejci uvedenému v kupní smlouvě na vůz nebo služby OpelConnect.

 

Jak zjistím, zda byl problém vyřešen a varování již není relevantní?

Když je problém vyřešen, upozornění budou odstraněna z vašeho vozu, z aplikace myOpel a rovněž v podkladech u vašeho preferovaného servisního místa.

 

Jak dostanu upozornění na problémy detekované v mém voze?

Technicky relevantní informace se zobrazují v reálném čase (data z diagnostiky) nebo v noci (upozornění na plánovanou údržbu) prostřednictvím aplikace myOpel v sekci VŮZ. Chcete-li mít přehled o těchto informacích, musíte si stáhnout a nainstalovat aplikaci myOpel.

Technicky relevantní informace jsou předávány z vozu servisnímu místu Opel, které je uvedeno v účtu myOpel v sekci MŮJ SERVIS.

Pokud v sekci MŮJ SERVIS vašeho účtu myOpel není uvedeno žádné servisní místo, budou příslušné technické informace předány prodejci uvedenému v kupní smlouvě na vůz nebo služby OpelConnect.

Pokud se jedná o varování na skutečnost, která vyžaduje preventivní zásah technika, bude vás servisní místo kontaktovat a domluví si s vámi schůzku.

 

Musím si otevřít účet myOpel, abych mohl využívat službu Teleservices?

Abyste mohli aktivovat a používat službu Teleservices, musíte mít aktivní účet OpelConnect.

Pokud si otevřete účet na stránkách konektivních služeb Opel, můžete rovněž využít přístup k aplikaci myOpel jednoduše pomocí stejných přihlašovacích údajů.

Aplikace myOpel vám při použití služby Teleservices nabízejí další výhody:

- Vyberete-li své preferované servisní místo v sekci MŮJ SERVIS na svém účtu myOpel, umožníte mu přijímat příslušné technické informace přenášené vaším vozem. Na základě těchto informací vás bude servisní technik kontaktovat a domluví si s vámi schůzku, v případě, že se jedná o varování na skutečnost, která vyžaduje preventivní zásah technika.

- V účtu myOpel najdete varovné zprávy, které se zobrazují v sekci VŮZ.

 

Proč musím zadat své telefonní číslo při registraci na stránkách konektivních služeb OpelConnect?

Telefonní číslo je vyžadováno při aktivaci služby Teleservices, aby vás vaše preferované servisní místo mohlo kontaktovat v případě upozornění na nutný servisní úkon.

Informace o trase a jízdě

Poloha vozidla není zobrazena správně. Jaký je důvod?

Vozidlo automaticky přenáší informace do aplikace myOpel v chytrém telefonu, který byl v autě přítomen naposledy. Pokud sdílíte auto s dalšími osobami, aktuální stav je zobrazen v aplikaci myOpel v chytrém telefonu posledního řidiče.

 

Může mě aplikace dovést k vozu?

Ano, aplikace myOpel zobrazí cestu k vozu a nabízí navádění od vozu k cíli, např. pokud je váš cíl v pěší zóně nebo pokud jste zaparkovali vůz mimo místo určení.

On-line navigace

Jaké funkce jsou součástí služby On-line Navigace?

Konektivní služba On-line Navigace zahrnuje dopravní informace v reálném čase, ceny pohonných hmot, informace o parkování, vyhledávání bodů zájmu a informace o počasí. U elektrických vozidel zahrnují body zájmu rovněž nabíjecí stanice.

 

Jak dlouho jsou služby součástí mého navigačního systému?

Výhody služeb jsou zahrnuty během prvních třech let. Po uplynutí této doby můžete obnovit předplatné služby na stránkách konektivních služeb OpelConnect. Služby jsou založeny na bezdrátových komunikačních sítích a satelitní síti Global Positioning System (GPS). Ne všechny služby jsou dostupné všude za všech okolností, nejsou funkční zejména ve vzdálených oblastech bez pokrytí signálu operátora. Dostupnost služeb může být omezena za určitých okolností, které nemůžeme ovlivnit. Informujte nás prosím, pokud si přejete zrušit své služby nebo pokud plánujete svůj vůz prodat nebo zlikvidovat.

 

Kde mohu získat aktualizace map pro Navi 5.0 IntelliLink (Crossland X, Grandland X) a Multimedia Navi Pro (Combo, Vivaro, Zafira Life a nová Corsa)?

Aktualizace map si můžete stáhnout ze zákaznického portálu myOpel nebo je získat od prodejce Opel. Poznámka: Aktualizace map jsou v současné době zdarma a jsou k dispozici čtvrtletně zákazníkům Crossland X, Grandland X a Combo. Prodejce však může fakturovat instalaci.

 

Jaká je výhoda dopravních informací v reálném čase?

Dopravní informace v reálném čase poskytují přesné dopravní informace s flexibilním a plynulým pokrytím silniční sítě. Dopravní informace zlepšují plánování tras, zejména u delších cest a přesnosti odhadovaného času příjezdu. Přesnost zajišťuje více než 500 milionů připojených zařízení a více než 5 miliard měření provozu denně. Řidič je varován před kritickými místy na trase a mapa obsahuje dopravní informace pouze pro jízdní pruhy, které jsou relevantní pro zvolenou trasu. Displej napravo poskytuje úplné a srozumitelné informace o všech událostech na trase a také o zpoždění a očekávané době příjezdu.

 

Co vyjadřuje barva silnic? Co se zobrazuje na mapě kromě dopravních informací?

Dopravní tok je zobrazen na mapě navigačního systému. Silnice jsou zbarveny od žluté po tmavě červenou. Čím tmavší je barva, tím hustší je provoz na trase. Zobrazeny mohou být také další informace, např. dopravní uzavírky nebo omezení, pokud jsou k dispozici.

 

Pro které silnice jsou k dispozici dopravní informace v reálném čase?

Dopravní informace v reálném čase poskytují flexibilní a plynulé pokrytí silniční sítě a zajišťují, že informace jsou poskytovány pouze pro jízdní pruhy relevantní pro aktivní trasu.

 

Jak často jsou aktualizovány dopravní informace?

Aktualizace probíhá přibližně každé 2 minuty.

 

Jsou dopravní informace pro aktivní trasu automaticky zahrnuty?

Dopravní situace je brána v úvahu při výpočtu času trasy a odhadované doby příjezdu. Řidič musí přijmout odchylku.

 

Zohledňuje navigační systém při výpočtu trasy počasí?

Ne, předpověď počasí se při výpočtu trasy nebo odhadované doby příjezdu nezohledňuje.

 

Jaké informace obsahuje předpověď počasí?

Služba Počasí poskytuje informace o aktuálních povětrnostních podmínkách na trase, v cíli nebo na vybraných místech, včetně předpovědi teploty. V závislosti na úrovni zoomu se povětrnostní podmínky zobrazují pomocí symbolů. Pro konkrétní město je k dispozici 5denní předpověď.

 

K čemu jsou dobré informace o parkování?

Služba Informace o parkování vám poskytuje informace v reálném čase o dostupnosti parkovišť. Další informace, jako jsou provozní doba, ceny, způsob platby nebo jakákoli omezení, pomáhají určit nejvhodnější místo k zaparkování na trase nebo v cíli. Snažíme se vám poskytovat informace v reálném čase. V některých případech však může dojít ke zpoždění v důsledku událostí, na které nemáme vliv.

 

Jak často jsou informace o parkování aktualizovány?

Aktualizace probíhá přibližně každé 2 minuty.

 

Jak mohu začít navigaci k bezplatnému parkovacímu místu?

Kliknutím na symbol navigace můžete snadno vybrat zvolené parkovací místo jako cíl vaší trasy. Informace o parkování jsou k dispozici pouze pro parkoviště zapojená do systému hlášení.

 

Jaké informace poskytuje služba Ceny pohonných hmot?

Služba Ceny pohonných hmot poskytuje přístup k informacím o cenách pohonných hmot v reálném čase. To umožňuje řidiči vybrat nejbližší a nejvhodnější čerpací stanici. Ceny pohonných hmot jsou k dispozici pouze u čerpacích stanic zapojených do systému hlášení.

 

Jak často se aktualizují ceny pohonných hmot?

Stejně jako dopravní informace v reálném čase jsou ceny pohonných hmot aktualizovány přibližně každé 2 minuty.

 

Mohu získat informace o všech druzích paliva?

Dozvíte se ceny všech druhů paliva, které jsou k dispozici pro danou čerpací stanici. V nastavení můžete vybrat typ paliva svého automobilu tak, aby cena paliva uvedená na mapě byla pro vás relevantní.

 

Jak mohu spustit navigaci k nejbližší čerpací stanici?

Kliknutím na symbol navigace můžete snadno vybrat zvolenou čerpací stanici jako cíl své trasy.

 

Co je on-line vyhledávání bodů zájmu?

Pomocí on-line vyhledávání bodů zájmu můžete rychle najít požadovaný bod načtením nejaktuálnějších informací. Můžete vyhledávat podle kategorie nebo názvu a jednoduše vybrat bod jako cíl své trasy.

 

Jaké informace poskytuje služba vyhledávání bodů zájmu?

Služba poskytuje nejnovější a nejužitečnější informace o vybraném bodu zájmu, jako je telefonní číslo, adresa, otevírací doba a stručný popis, pokud jsou k dispozici. Vybraný bod zájmu můžete také uložit do seznamu adres.

Služba rychlostní radary/nebezpečné zóny

Jaké další služby jsou k dispozici?

Další dostupná služba se nazývá Rychlostní radary/Nebezpečné zóny. Tato služba je zahrnuta v prvních třech letech jako ostatní služby (např. dopravní informace v reálném čase, ceny pohonných hmot, informace o parkování, vyhledávání bodů zájmu a informace o počasí).

 

Jaké výhody přináší služba Rychlostní radary/Nebezpečné zóny?

Služba Rychlostní radary/Nebezpečné zóny poskytuje upozornění na kritická místa a rychlostní kamery na trase.

 

Je služba Rychlostní radary/Nebezpečné zóny k dispozici ve všech evropských zemích?

Služba je k dispozici ve většině evropských zemí. Německo a Švýcarsko jsou z právních důvodů vyloučeny. Pokud tedy z právních důvodů není služba dostupná v konkrétní zemi, neneseme odpovědnost za případnou nedostatečnou dostupnost služby v této zemi.

 

Jaké informace poskytují upozornění na Rychlostní radary/Nebezpečné zóny?

Budete vizuálně a akusticky informováni o nebezpečných oblastech, kde je snížena rychlost, a stejně tak o rychlostních radarech. Službu je nutné si předplatit. Z právních důvodů není tato služba k dispozici ve všech evropských zemích.

 

Na své trase jsem objevil novou nebezpečnou zónu/rychlostní radar, které se v navigačním systému nezobrazily. Jak mohu nahlásit tuto novou nebezpečnou zónu / rychlostní radar komunitě?

Nové kritické místo můžete jednoduše nahlásit stisknutím tlačítka hlasového ovládání.

Dálkové ovládání

Co je dálkové ovládání?

Dálkové ovládání vám nabízí jedinečný zážitek pohodlí s různými a účinnými funkcemi, které jsou nad rámec řízení.

 

Funkce dálkového ovládání:

Dálkové ovládání je bezplatná služba dostupná pro nová elektrická a plug-in hybridní vozidla. Lze jej používat prostřednictvím aplikace MyBrand.

Video návod: https://www.youtube.com/watch?v=S8CjMXITOEo&t=1s

 

Informace o stavu

Hlavní stránka zobrazuje klíčové informace o baterii včetně stavu a úrovně nabití a také odhadovaného rozsahu autonomie.

Aby bylo možné zobrazit aktualizované informace, je třeba obnovit domovskou stránku:

- posunutím dolů shora dolů

- kliknutím na kulatou šipku vpravo nahoře na stránce

Správné informace by se měly objevit za méně než minutu.

Během načítání informací musí být stabilní připojení k internetu.

Nesmí se přepínat z WIFI na mobilní data 3G/4G/5G ani naopak. V opačném případě bude komunikace přerušena.

 

Dálkové nabíjení

Pomocí této funkce můžete na dálku nastavit a zahájit nabíjení vašeho vozidla, pokud je zapojeno do zásuvky. Umožňuje také přepnout z režimu okamžitého nabíjení do režimu odloženého nabíjení a naopak. Odložené nabíjení lze také aktivovat stisknutím konkrétního tlačítka v nabíjecím krytu. Pokud nabití dosáhne 100%, obdržíte upozornění.

 

Dálkové vytápění a chlazení

Tato funkce nastavuje příjemnou teplotu ve vašem vozidle. Teplotu nemusíte konfigurovat sami, protože funkcí Dálkového ovládání vždy dosáhnete teploty 21 °C.

 

Všeobecné podmínky použití

Použití této funkce během nabíjení nebude ovlivněn dojezd vašeho vozidla. I tak bude teplota komfortně nastavena.

Když nastavujete klimatizaci, systém se spustí 30 až 45 minut před cílovým časem, takže vaše vozidlo dosáhne komfortní teploty a zůstane aktivní dalších 10 minut. Je tedy třeba naprogramovat čas, kdy budete své vozidlo používat.

V závislosti na výbavě vašeho vozidla můžete také naprogramovat nabíjení z dotykové obrazovky vašeho připojeného navigačního systému prostřednictvím stránky „Nabíjení“ v nabídce „ELECTRICAL“ a naprogramovat časy klimatizace v „MENU“ na „KLIMATIZACE“ strana.

První spuštění klimatizace se spustí pouze v případě, že mezi okamžikem, kdy definujete začátek a konec, uplyne 45 minut.

Po naprogramování je úprava uložena ve vozidle a bude spuštěna i bez internetového připojení.

Dveře a/nebo kufr musí být zamknuté. Pokud vozidlo během akce odemknete, zastaví se po 1 minutě.

Povely nabíjení, budou spuštěny, po dosažení komfortní teploty. V aplikaci se může zobrazit upozornění.

 

Zvláštní podmínky pro hybridní vozidla

Zahájení úpravy teploty ve vašem vozidle přeruší probíhající nabíjení. Bude obnoveno po dosažení komfortní teploty, pokud to nabíjecí stanice umožňuje. Kdykoli úroveň nabití baterie klesne pod 20 %, a vozidlo není nabité, funkce úpravy teploty ve vozidle nebude k dispozici.

 

Zvláštní podmínky pro elektromobily

Režim rychlého nabíjení může fungovat současně s úpravou teploty bez jakýchkoli podmínek. Při pravidelném nabíjení je však podmínkou venkovní teplota:

- Mezi 5° a 35° může klimatizace a nabíjení fungovat současně

- Mimo tento teplotní rozsah dostane přednost nastavení teploty ve vozidle a přeruší se nabíjení vozidla. Bude pokračovat po dosažení vámi stanovené teploty.

Kdykoli úroveň nabití baterie klesne pod 50 %, funkce úpravy teploty ve vozidle nebude k dispozici.

 

Funkce dálkového ovládání:

Dálkové ovládání je služba dostupná pro nová vozidla se spalovacími motory, elektrická a plug-in hybridní vozidla. Umožňuje vzdálenou interakci mezi vaším chytrým telefonem a vaším vozidlem. Tuto službu lze využívat prostřednictvím aplikace MyOpel.

U všech funkcí dálkového ovládání, nejpozději do 20 sekund po zadání úkolu, můžete různými způsoby zkontrolovat nastavení:

- pomocí banneru (pokud je otevřená domovská stránka MyOpel)

- upozorněním (pokud je aplikace MyOpel spuštěna na pozadí, nebo je smartphone uzamčen)

 

Stav uzamčení

Tato funkce vám umožňuje sledovat stav uzamčení vašeho vozu. Aby se aktualizovaný stav zobrazoval na domovské stránce, je třeba provést aktualizaci:

- posunutím dolů shora dolů

- kliknutím na kulatou šipku vpravo nahoře na stránce

Poznámka: Jakmile jsou odemčeny alespoň jedny dveře, je stav zobrazený v MyOpel odemčen.

 

Dálkové zamykání/odemykání

Tato funkce Vám umožňuje na dálku zamknout/odemknout dveře vašeho vozidla. Animovaná tlačítka aplikace označují, že akce probíhá. Vozidlo se zamkne/odemkne nejpozději do 8 sekund po vyžádání.

Viditelnost tlačítka nesouvisí se stavem uzamčení vozidla, např. tlačítko „uzamknout“ je dostupné, i když je vozidlo zamknuté.

 

Dálkové osvětlení

Tato funkce Vám umožňuje na dálku zapínat výstražná nebo obrysová světla v závislosti na Vašem vozidle. Animovaná tlačítka aplikace indikují, že akce probíhá nejpozději 8 sekund po Vaší žádosti:

- zpočátku, že akce probíhá

- poté se na 10 sekund rozsvítí světla.

 

Dálkové troubení

Tato funkce umožňuje vzdálené troubení. Animovaná tlačítka aplikací indikují, že akce probíhá nejpozději 8 sekund po Vaší žádosti

 

Jak aktivuji službu Dálkové ovládání?

Vzdálené služby vyžadují bezpečné ověření pro rozpoznání uživatele. Pro správné ověření postupujte podle následujících pokynů:

Poznámka: Pokud na příslušné vozidlo existuje smlouva pro jiného uživatele, bude po dokončení procesu aktivace automaticky ukončena.

• Stáhněte si mobilní aplikaci MyOpel a vytvořte si účet

• Zadejte svůj VIN

• Přejděte na „Vozidlo“ a poté na kartu „Servis“.

• Vyberte požadovanou službu ze seznamu dostupných Připojených služeb

• Potvrďte využití služby

• Dokončete aktivaci ve 3 krocích:

* Dokončete do 6 dnů, jinak bude smlouva automaticky ukončena

 

• Zaregistrujte si důvěryhodné telefonní číslo

• Zaregistrujte svůj smartphone pomocí BEZPEČNOSTNÍHO kódu a/nebo Face ID / Touch ID

- Chcete-li používat Face ID, musíte používat alespoň IPHONE 9

- Chcete-li používat Touch ID, musíte používat alespoň IPHONE 7 / 8; nebo Android

• Jděte k vozidlu se svým chytrým telefonem a klíčem:

i. Nastartujte své vozidlo

ii. Navažte spojení Bluetooth mezi vaším vozidlem a chytrým telefonem

iii. Postupujte podle kroků pro identifikaci klíče

* V případě potřeby se aktualizace vozidla zobrazí v aplikaci a nainstalují se při příštích cestách – minimálně 15 minut dlouhých nebo delších. Jakmile bude vozidlo aktualizováno, můžete využívat vzdálené služby.

Poznámka: Během procesu aktivace pravidelně obnovujte domovskou stránku aplikace posunutím obrazovky shora dolů

 

Používání služby Dálkového ovládání: kodex

 

Abyste mohli co nejlépe využít své služby Dálkového ovládání, dodržujte prosím níže uvedený kodex:

• Ujistěte se, že jste dokončili aktivační procedury

• Ujistěte se, že jste v oblasti internetového připojení

• Ujistěte se, že alespoň každých 7 dní uděláte alespoň 15minutovou cestu s vaším vozidlem

• Zkontrolujte, zda je zde deaktivován soukromý režim vašeho vozidla => Jak aktivovat a deaktivovat sdílení dat a polohu vozidla?

• Elektronické dálkové ovládání a dálkové ovládání můžete používat na různých chytrých telefonech, pokud se přihlásíte pomocí účtu předplatného služby. Aplikace vás provede registrací smartphonu s kroky ověření.

Další informace jsou k dispozici zde

Navzdory těmto doporučením, pokud narazíte na potíže, kontaktujte naše oddělení péče o zákazníky a vyplňte dostupný formulář aplikace MyOpel. Budete požádáni o odeslání protokolů k analýze.